GARANTİ NEDİR
Tüm üreticilerin otomobilleri ve hafif ticari araçları (yasal garantisini takip eden belirli yıl ya da km, bunlardan hangisi önce biterse) garanti belgesinde sayılan şartlar dâhilinde mekanik ve gövde aksamı üretim hatalarına karşı üretici garantisi altındadır.
NEREX GARANTİSİ NELERİ KAPSAR
NEREX servislerinde yaptırdığınız ve bedelini ödediğiniz işçilikler, kilometre sınırlaması olmaksızın 12 ay boyunca onarım, aracınızın onarımında kullanılan BSG ve GOODYEAR yedek parçaları kilometre sınırı olmaksızın 12 ay boyunca NEREX garantisi altındadır.
GARANTİ ŞARTLARI
Garantiden yararlanmak için periyodik bakımların zamanında ve belirtilen kilometrelerde yaptırılması gerekir. NEREX Servis ağını tercihinizin sonrasında, takip eden bakımlarınız NEREX Servisleri dışında gerçekleşirse, bakım ve onarımlardaki eksiklik veya hata ile bu eksik veya hatalı yapılan işin sonucunda yaşanabilecek arızaların NEREX garantisi kapsamına girmeyeceğini hatırlatmak isteriz.
Garanti kapsamı, NEREX servisinde yapılan kontrol ve işlemlerden sonra üretim hatası nedeniyle kusurlu olan parçaların; onarılması veya değiştirilmesini. Değiştirme veya onarım için gerekli işçilikleri. Garanti kapsamında onarım işlemini gerçekleştirmek için gerekli sarf malzemelerin tedarikini içermektedir.
Normal kullanım ömrü sonucu ve malzemenin doğası gereği parçalarda meydana gelen aşınma ve yıpranmalar garanti kapsamında değildir. Lastikler, debriyaj baskı ve balatası, amortisörler, fren balataları ve diskleri, kayışlar, rotbaşı-rotil, salıncak burcu, rulmanlar vb. parçalar normal kullanım sonucu eskiyen, aşınan, yıpranan veya ömrünü tamamlayan parçalardır. NEREX Servislerindeki bakımlar esnasında yenileri ile değişim ve onarım işlemlerinin yapılması öngörülür, araç sahibine bildirilir, araç sahibinin değişmesini istemediği ürünlerin neden olabileceği kaza sonucu meydana gelecek her türlü bakım ve onarım işlemleri NEREX garantisi kapsamı dışında değerlendirilir.
Hatalı veya kirli yakıt kullanımından doğabilecek motor, enjektör ve yakıt sistemi arızaları, hatalı veya kirli yağ, antifiriz, hidrolik vb. kullanılmasından doğabilecek arızalar da garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
Yapılması gerekli olan periyodik bakım işlemlerindeki sarf malzemeleri, işçilikler, kontroller ve ayarlar, kullanmakla tükenen ve/veya kullanılmasa dahi belirli bir süre sonunda değişimi gereken malzeme ve parçalar garanti kapsamında değerlendirilmez. Bu periyodlarda değişimi yapılmayan parçalarla, kaza ve hatalı kullanım sonucu meydana gelecek her türlü bakım ve onarım işlemleri NEREX garantisi kapsamı dışında değerlendirilir.
Açıklıkların ve bu nedenle oluşan rüzgâr sesinin giderilmesi için bagaj kapaklarının ve kapıların ayarlanması, lastik balans ayarı, ön düzen ayarı, yakıt tüketimi ölçümü vb ayarlama ve ölçümler garanti kapsamı dışında değerlendirilir.
UYGULAMA
NEREX Servisi, araç sahibine, yapılan işlerin açıklamasını içeren bir fatura düzenler. Araç sahibinin Bu faturayı en az 12 ay saklaması gerekir. Fatura, müdahalenin bir NEREX Servisinde gerçekleştiğinin kanıtıdır.
Bir arıza durumunda:
A. Türkiye sınırları içerisinde;
Onarım veya bakımı gerçekleştiren NEREX Servisi veya civardaki başka bir NEREX Servisi ile iletişime geçin, NEREX Servisi, Size yardımcı olmak için ne gerekiyorsa yapacaktır. Size en yakın NEREX Servisini öğrenmek için NEREX Genel merkezi ile irtibata geçebilirsiniz.
B. Yurtdışı
B.1. NEREX Servisin bulunduğu bir ülkede (*).
1. En yakın NEREX Servisi ile iletişime geçin ve durumunuzu açıklayın.
2. Yurtdışındaki NEREX Servisi kusuru tespit edecek ve durumun garanti kapsamında olup olmadığı belirleyecektir.
3. Yurtdışındaki NEREX Servisi size çalışmalarının bir faturasını verecektir.
4. Faturayı ödeyerek yolculuğunuza devam edebilirsiniz. İlgili onarım masrafları, NEREX tarafından daha sonra tam olarak geri ödenecektir.
B.2. NEREX Servisinin olmadığı bir ülkede.
Yardım için en yakın garajdan yardım isteyin. Tüm belgelerinizi saklayın onarım (işçilik süresini, parçaları, açıklamasını gösteren fatura ve arızalı parçalar)
Garanti Değerlendirmesi
NEREX, kusuru inceleyecek ve kusurlu bileşene dair üretici normlarına dayanarak karar verecektir.
a. Kusur, özellikle aşağıdaki durumlarda garanti kapsamındadır:
- Anormal aşınma
- Bileşenin yanlış montajı veya bileşen üzerindeki bir kusur ile kırılması.
- Garanti, tüm onarım maliyetlerini ve olası değerlendirme (Uzman, Bilirkişi) maliyetlerini kapsar.
- Garanti, aracınızın diğer parçalarına verilen hasarı da kapsar (Yedek parçadaki bir kusur veya NEREX Servisi tarafından yanlış bir montaj).
b. Kusur hiçbir koşulda aşağıdaki durumlarda garanti kapsamında olmayacaktır:
- Bileşenin normal veya beklenen bir şekilde aşınması
- Paslanmadan kaynaklı olması;
- Aracın, tasarlanmadığı ve üretilmediği koşullar altında kullanılması;
- Aracın NEREX Servislerinde bakıma alınmaması.
- Kullanma Kılavuzunda yer alan hususlara aykırı, hatalı ve hor kullanım sonucu ortaya çıkan arızalar.
- Aracın haddinden fazla yüklenmesi, uygunsuz olarak çekilmesi, aracın amaç dışı kullanımından doğabilecek her türlü hasar. (Örneğin; yarış aracı olarak kullanılması halinde)
- Kaza, kasise çarpma ve çukura düşme gibi harici etkenler sonucu oluşabilecek süspansiyon, ön düzen ve amortisör arızaları.
- Debriyajın hatalı ve uygunsuz kullanımı.
- Aracın aşındırıcı kalitesiz maddelerle yıkanması/temizlenmesi sonucu doğabilecek hasarlar.
- Aracın spesifikasyonlarına uygun olmayan, üretici tarafından tavsiye edilmeyen aksesuarlardan kaynaklanan arızalar.
- Aracın kilometre saati bağlantılarına müdahale edilmesi veya kilometre saatinde yapılmış herhangi bir değişiklik
c. Garanti herhangi bir yardım masrafını kapsamaz: çekme, geri gönderme, otel masrafları vb.
d. Kaza hasarı veya kişisel yaralanmalar gibi dolaylı hasarlar, garanti kapsamında değildir.
NEREX Servisi tarafından yanlış bir montajdan veya yedek parçadaki bir kusurdan kaynaklandığında. Garanti ve ürün sorumluluğu ile ilgili ulusal veya bölgesel düzenlemelere göre, yalnızca montaj veya bakım işinin gerçekleştiren NEREX Servisi, sorumlu tutulabilir. Bir kaza ve / veya kişisel yaralanmalarda, tüm belgeleri ve tüm kusurlu parçaları saklamanızı öneririz. Kanıt olarak hasara neden olmuş olabilir. Araç sahibinin inisiyatifiyle bir uzman çağrılabilir. Böyle bir uzmana danışılırsa, masraflar garanti kapsamındaki olası onarım maliyetinin bir parçası olarak böyle bir durumda tamamen geri ödenecektir. Kusurun garanti kapsamında olmadığı kanıtlanırsa, uzman değerlendirmesi için masraflar tamamen araç sahibi tarafından karşılanmalıdır. Kusur garanti kapsamındaysa, NEREX Servisi sorunu durum tespiti ile çözmeye çalışacak ve size aşağıdaki belgeleri verecektir:
- Garanti kapsamındaki onarım için faturası.
- Kusurlu yahut arızalı bileşen.
Yargı yetkisi
Bu anlaşma ile bağlantılı anlaşmazlıklar, bölgenin veya ülkenin adli makamlarına havale edilecektir.
(*) NEREX Servisi ağının faaliyette olduğu tüm ülkeler: Hollanda ve Türkiye.
Dönemsel bakımlardan, onarım çözümlerine, lastiklerinizden cam suyu değişimlerinize aracınızın ihtiyaçlarını Nerex garantisiyle keşfedin.