Hakkımızda
Servisler
Hizmetler
Nerex Servisi Olun

Elektrik

Motorlu araçlarda yüzlerce elektrikli donanım ve bağlantı elemanları bulunur. Akü ve alternatörden gelen doğru akım (DC) elektrik, tüm elektrikli alıcılara elektrik tesisatı ve bağlantı elemanlarıyla iletilir.

Bir elektrikli sistemin çalışmaması elektrikli alıcının arızalanması ya da enerjinin olmamasından kaynaklanabileceği gibi elektrik tesisatından da kaynaklanabilir.

Otomobillerde kullanılan elektronik kontrol sistemleri (ABS, ESP, ESR, Motor Kontrol Sistemi vb) bütünleştirilerek verimleri arttırılmıştır. Buna bağlı olarak kablo sayısı artmış, tesisatın hacmi ve ağırlığının artmasına neden olmuştur.

Sıkça Sorulan Sorular

Akü neden kış mevsiminde biter?
Hava sıcaklığının düşmesiyle birlikte aracın marş akımı ihtiyacının artması ve akünün kimyasal yapısından dolayı mevcut enerjisinin belli oranda (ortam sıcaklığına bağlı olarak) azalmasından kaynaklanmaktadır.
Vurdurma yöntemi, şarz takviyesi yöntemi ve otomatik vites anlatılacak.
Öncelikle aküden aküye bağlantı yaparken kullanılan akünün aynı amper olmasına mutlaka dikkat edilmeli. Sonrasında motoru ve elektrik harcaması gerçekleştirecek olan her şey kapatılmalı. Bunların ardından kablonun kırmızı ucu boşalmış olan aküye (+), diğer ucu da dolu olan aküye bağlanmalı. Kablonun siyah ucu dolu olan aküye (-) ve diğer ucu da boşalmış olan aracın kaportasında bulunan herhangi bir metal kısma bağlanmalı. Bu esnada dikkat edilmesi gereken nokta, kabloların egzoz ve pervane benzeri hareketli ya da sıcak noktalarla temas etmemesidir. Önce aküsü dolu olan aracı çalıştırıp, ardından aküsü boş olan araç çalıştırılmalı. Araçlar çalıştıktan sonra boş akülü araçtan başlamak üzere kablolar çıkarılabilir.
Dijital göstergeli olan araçlarda voltaj koruması oldukça önemidir. Dijital göstergeli araçlarda ani gerçekleşen voltaj değişimlerinin çok zararlı olduğu biliniyor. Bu sebepten dolayı da dijital göstergeli araçlarda akü takviyesi yapılması önerilmiyor.
Kutup başlarının temiliği anlatılacak